NowaNadzieja.com.pl

Fundacja Na Rzecz Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym

 

Fundacja Na Rzecz Pomocy Dzieciom Niepełnosprawnym „Nowa Nadzieja” otrzymała wsparcie ze środków PFRON będących w dyspozycji Samorządu Województwa Wielkopolskiego na realizację zadania publicznego pt.: „Prowadzenie rehabilitacji osób niepełnosprawnych w różnych typach placówek”

Zajęcia indywidualne i grupowe są oferowane w ramach projektu:

„MAM NADZIEJĘ” – kompleksowy program rehabilitacji dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną w szczególności ze spektrum autyzmu
w okresie od 17 sierpnia 2015 do 30 listopada 2015.

Terapie indywidualne.

  • Zajęcia psychologiczne - psycholog Marta Szymańska oraz psycholog Marika Wolniak – Maciejewska.
  • Zajęcia logopedyczne – logopedzi Małgorzata Błaszczyk, Weronika Wolniak – Wysocka, Magdalena Buchla oraz Marta Wolf
  • Metoda stymulacji słuchowej wg Tomatisa - pedagog specjalny, specjalista terapii Tomatis, specjalista terapii Interactive Metronome Magdalena Cieślak
  • Terapia sensoryczna - specjalista pedagog, terapeuta ręki, terapeuta integracji sensorycznej Agnieszka Michalak
  • PLAY Attention - innowacja!, po raz pierwszy w zastosowaniu w terapii naszych dzieci - pedagog specjalny, terapeuta przeszkolony do prowadzenia terapii metoda Play Attention Joanna Dolna
  • Interactive Metronome – innowacja!, po raz pierwszy w zastosowaniu w terapii naszych dzieci - pedagog specjalny, specjalista terapii Tomatis, specjalista terapii Interactive Metronome Magdalena Cieślak

Terapie grupowe

  • Zajęcia grupowych z muzykoterapii i arteterapii – specjalista pedagog Bożena Musielak

Zapisy na zajęcia wyłącznie przez biuro naszej Fundacji tel. 693 887 884

ZAJĘCIA INDYWIDUALNE

1. Indywidualne zajęcia psychologiczne, logopedyczne i pedagogiczne – rehabilitacja będzie odbywała się w formie indywidualnych zajęć dla każdego dziecka pod kierunkiem psychologa – terapeuty, logopedy – neurologopedy oraz pedagoga specjalnego. Program terapeutyczny zostanie dostosowany do indywidualnych potrzeb każdego dziecka.

2. Metoda stymulacji słuchowej wg Tomatisa - Metoda stymulacji audio-psycho-lingwistycznej została opracowana w latach 50-tych przez francuskiego otolaryngologa Alfreda Tomatisa (1920-2001), który zajmował się problemem zależności pomiędzy słyszeniem, a tworzeniem głosu i produkcją mowy. Na podstawie swoich badań sformułował dwa prawa, z których wynika, że prawidłowe kontrolowanie własnego głosu, wymaga umiejętności słuchania samego siebie. Metoda polega na słuchaniu przez specjalne słuchawki odpowiednio przygotowanego materiału dźwiękowego, gdzie dźwięki podawane są drogą powietrzną oraz kostną. Terapia obejmuje zwykle od 60 do 120 seansów 30-minutowych przeprowadzanych w 3 sesjach.

3. Terapia sensoryczna - ma postać ukierunkowanej zabawy w której dziecko chętnie uczestniczy i ma przekonanie, że tworzy zajęcia wspólnie z terapeutą. Podczas terapii nie uczy się dzieci konkretnych umiejętności. Cel terapii skoncentrowany jest raczej na poprawie integracji pomiędzy zmysłami w układzie nerwowym. W pracy tą metodą terapeuta stymuluje zmysły dziecka oraz usprawnia takie zakresy jak np: motoryka mała, motoryka duża, koordynacja wzrokowo-ruchowa. Zadaniem terapii sensorycznej jest zatem, dostarczenie dziecku, podczas jego aktywności ruchowej, kontrolowanej przez terapeutę ilości bodźców sensorycznych, wywołujących w konsekwencji poprawę integracji bodźców docierających do dziecka zarówno z otoczenia, jak i z jego ciała. Terapeuta przy zastosowaniu odpowiednich technik, eliminuje, wyhamowuje lub ogranicza niepożądane bodźce obecne przy nadwrażliwościach sensorycznych lub dostarcza silne bodźce, co jest konieczne przy podwrażliwościach systemów sensorycznych. Nie ma tutaj powtarzanego schematu ćwiczeń, ale raczej „sztuka" ciągłej analizy zachowania dziecka i stałego doboru i modyfikacji ćwiczeń tak, aby dziecko było w stanie odpowiadać na nie coraz bardziej złożonymi reakcjami adaptacyjnymi.

4. Play Attention Learning System to opatentowana technologia używana przez astronautów z NASA i pilotów armii amerykańskiej, która sprawia, że utrzymanie koncentracji w czasie długich i wyczerpujących lotów przestaje sprawiać trudności. Teraz również Państwo mogą skorzystać z tej technologii by pokonać problemy związane z deficytami w koncentracji uwagi.

Play Attention Learning System zachęca do ćwiczenia w zakresie podstawowych umiejętności poznawczych. Dzięki temu w relatywnie krótkim czasie mózg na nowo uczy się jasnego myślenia, koncentrowania się oraz utrzymywania uwagi przez dłuższy czas.

Osoby mające problemy z koncentracją, skupianiem się na długotrwałych czynnościach potrafią godzinami utrzymywać uwagę na grach wideo o wysokim poziomie stymulacji, jednocześnie tak proste zadania jak czytanie ze zrozumieniem, uważne słuchanie innych, pisanie często są dla nich niewykonalne.

Użytkownik niniejszej technologii wykonuje serię ćwiczeń podobnych do gier komputerowych, które kontrolowane są przy pomocy umysłu. System Play Attention wykorzystuje opaskę na rękę  z wbudowanymi czujnikami, które rejestrują stan koncentracji uwagi użytkownika oraz jego procesy poznawcze lub myślowe. Informacje te są przesyłane bezprzewodowo do modułu połączonego z komputerem tak, że można od razu zobaczyć jakie robi się postępy.

Użytkownik otrzymuje natychmiastowe informacje zwrotne dotyczące:

  • pozytywnych zmian w zakresie koncentracji,
  • rozwijania pamięci,
  • umiejętności doprowadzania zadań do końca,
  • ignorowania bodźców rozpraszających.

Często w krótkim czasie, zachowanie użytkownika systemu może zostać zmodyfikowane tak, by obniżyć lub wyeliminować tendencję do nadpobudliwości ruchowej, impulsywności, rozpraszania się itp. Dzięki temu poprawie ulega umiejętność skupienia się na zadaniach, także tych z ograniczeniem czasowym, rozumienie instrukcji, pamięć i inne funkcje poznawcze.

Jeśli twoje dziecko:

  • odrabia pracę domową przez kilka godzin, a powinno zrobić to w 10 minut,
  • czyta opowiadanie, ale nie potrafi powiedzieć, o czym ono jest,
  • nie potrafi usiedzieć w jednym miejscu więcej niż kilka sekund,
  • jest określane jako „niewyuczalne”, choć wykazuje wysoki iloraz inteligencji,
  • potrafi godzinami grać w gry komputerowe bez przerwy, ale nie potrafi podtrzymać rozmowy

to Play Attention Learning System pomoże mu w pracy, w zetknięciu się ze spotykającymi go trudnościami.

Jeśli jesteś człowiekiem dorosłym, który:

  • często gubi rzeczy,
  • angażuje się w liczne projekty, ale nie potrafi doprowadzić ich do końca,
  • jest niezorganizowany,
  • ma nagłe wybuchy gniewu,
  • ma kłopoty z wypełnianiem poleceń krok po kroku
  • nie potrafi ignorować rozpraszających go bodźców.

to Play Attention Learning System jest dla Ciebie szansą na poprawę jakości wykonywanych przez Ciebie czynności zawodowych i osobistych, co w rezultacie zaowocuje poczuciem psychicznego komfortu i wzrostem pewności siebie.

Zauważono również niezwykłe postępy u dzieci ze spektrum autyzmu, a także u osób w śpiączce. Zaleca się 18 spotkań - dwa, trzy razy w tygodniu.
Zajęcia w Fundacji „Nowa Nadzieja” ul. Skalmierzycka 10 w Kaliszu prowadzi pedagog – Joanna Dolna (która odbyła szkolenie w Centrum Audio-Psycho Fonologii w Warszawie). Jest to na pewno metoda, z którą  wiążą się duże nadzieje w leczeniu dzieci z autyzmem

5. Interactive Metronome – to nowatorski, innowacyjny specjalnie opracowany program do oceny sprawności i ćwiczenia tych funkcji umysłu, które bezpośrednio wpływają na koncentrację, uwagę oraz planowanie ruchów w czasie i przestrzeni (motoryka). Poprawa tych funkcji korzystnie wpływa nie tylko na sprawność ruchową, ale także na sprawność mowy. Interaktywny Metronom (IM) został opracowany na początku lat dziewięćdziesiątych w efekcie szeregu lat badań klinicznych wspieranych przez autorytety świata medycyny. Program ten zyskał uznanie jako narzędzie poprawiające kontrolę i koordynację motoryczną, a także uwagę, koncentrację oraz funkcje językowe. Terapeuci wykorzystujący IM odnotowali jego pozytywne działanie u pacjentów z zaburzeniami neurologicznymi. Prawie od razu stwierdzono również niezwykłą użyteczność tego narzędzia w pracy z dziećmi z zaburzeniami rozwojowymi i problemami szkolnymi. Ponad 10-letnie badania kliniczne oraz analizy przypadków wykorzystania IM wskazują, że stosowanie tego narzędzia prowadzi do poprawy: koordynacji i kontroli ruchowej, równowagi i płynności poruszania się, wydolności i wytrzymałości fizycznej organizmu, funkcji językowych, kontroli zachowania (mniejsza agresja i nadpobudliwość), umiejętności motorycznych umożliwiających samodzielne życie.

Interaktywny Metronom to zestaw ćwiczeń, które użytkownik wykonuje w określonym porządku i tempie. Zadaniem osoby ćwiczącej jest dostosowanie ruchów kończyn (rąk i nóg) do rytmu dźwięków, które słyszy w słuchawkach. Ćwiczenia nóg osoba wykonuje na specjalnej macie sensorycznej. W trakcie ćwiczeń rąk, ma na dłoniach założone specjalne rękawice z czujnikami. Informacje z czujników są odbierane przez system, który dostarcza natychmiastowej informacji zwrotnej. Różnice pomiędzy rzeczywistym czasem wykonania ćwiczenia a rytmem generowanym komputerowo mierzone są w milisekundach. Uzyskany wynik wskazuje na precyzję wyczucia czasu u ćwiczącej osoby.

Jakie daje korzyści?

Ponad 10-letnie badania kliniczne oraz analizy przypadków wykorzystania IM wskazują, że stosowanie tego narzędzia prowadzi do poprawy:

  • koordynacji i kontroli ruchowej,
  • równowagi i płynności poruszania się,
  • wydolności i wytrzymałości fizycznej organizmu,
  • funkcji językowych,
  • kontroli zachowania (mniejsza agresja i nadpobudliwość),
  • umiejętności motorycznych umożliwiających samodzielne życie

Dla kogo przeznaczony jest Interaktywny Metronom?

Interaktywny Metronom może być pomocny dla osób z problemami z planowaniem czasowo-przestrzennych, z opóźnieniami w rozwoju mowy i funkcji językowych, zaburzeniami senso-motorycznymi, trudnościami w uczeniu się, a także z różnymi trudnościami poznawczymi i fizycznymi. Osoby, które skorzystały z IM to zarówno dzieci, jak i dorośli z następującymi objawami: uszkodzenia mózgu w wyniku traumy, udar naczyniowy mózgu amputacja kończyn, choroba Parkinsona, stwardnienie rozsiane (SM), częściowe uszkodzenie rdzenia kręgowego, zaburzenia równowagi, zaburzenia integracji sensorycznej, zespół Aspergera , autyzm, ADD/ ADHD (zespół nadpobudliwości ruchowej z deficytem uwagi), porażenie mózgowe, spadek formy psycho-fizycznej. Zajęcia odbywają się min. 3 razy w tygodniu (min 18 zajęć w jednej serii)


II ZAJĘCIA GRUPOWE

  • Arteterapia czyli szeroko rozumiana terapia przez sztukę, w której można wyróżnić psychoterapię sztuką i terapię sztuką w ujęciu pedagogicznym. Bazuje na wykorzystywaniu leczniczych i terapeutycznych walorów poszczególnych dziedzin sztuki w procesie oddziaływania na osobowość człowieka, a w szczególności jego sferę emocjonalną. Kulminacyjnym momentem każdej sesji terapeutycznej (spotkania z klientem - podopiecznym) jest wyładowanie negatywnych, skumulowanych emocji, zrzucenie „wewnętrznych blokad”, podobnie jak w starożytnym „katharsis” – doświadczenie oczyszczenia (dziś mówimy o psychokatharsis).W skład arteterapii wchodzi wiele technik skupiających się wokół poszczególnych dziedzin sztuki, ekspresji twórczej a także mających związek z „pięknem przyrody” (zmysłowy kontakt z przyrodą).
  • Muzykoterapia - zjawisko leczniczego oddziaływania muzyki na psychikę człowieka znane było od najdawniejszych dziejów ludzkości, a w starożytności powstały pierwsze teorie dotyczące estetycznych walorów muzyki i jej możliwości wychowawczych. Duża powszechność współczesnych zainteresowań tą dziedziną łączy się z nadzieją, że muzyka mogłaby spełnić rolę uniwersalnego środka leczniczego, który byłby przydatny zarówno dla celów profilaktyki, jak i leczenia i postępowania rehabilitacyjnego, nie powodując żadnych skutków ubocznych, jakie często występują w przypadku środków farmakologicznych. Zwrócenie się w stronę sztuki, a w szczególności kontakt z muzyką może zaspokoić rodzącą się tęsknotę za innym światem, pełnym marzeń, uczuć i przeżyć, zwiększając wrażliwość emocjonalną oraz ułatwiając zmianę postaw i zachowania.

Pomóż w budowie Centrum Rozwoju „Nowa Nadzieja”

Fundacja posiada status

 

Fundacja posiada status

Organizacji Pożytku Publicznego

Fundacja „Nowa Nadzieja” powstała w 2009 roku w Kaliszu jako efekt wysiłku grupy rodziców chorych dzieci. Jej ośrodki terapeutyczne działają w Kaliszu i Poznaniu.

1% = KRS 0000321541

Wspieraj nas na Allegro

window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'AW-825389332');

UWAGA! Ten serwis używa cookies i podobnych technologii.

Brak zmiany ustawienia przeglądarki oznacza zgodę na to. Czytaj więcej…

Zrozumiałem

W ramach naszej witryny stosujemy pliki cookies w celu świadczenia Państwu usług na najwyższym poziomie, w tym w sposób dostosowany do indywidualnych potrzeb. Korzystanie z witryny bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Państwa urządzeniu końcowym. Możecie Państwo dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies.